Завдання на встановлення відповідності
10 клас
1. Установіть відповідність між універсалами та їх змістом.
А І Універсал
Б ІІ Універсал
В ІІІ Універсал
Г IV Універсал
1 створення Української Народної Республіки
2 проголошення незалежності УНР
3 проголошення Генерального Секретаріату вищим органом влади Тимчасового уряду в Україні
4 проголошення автономії України у складі Росії
5 проголошення України республікою рад.
2. Установіть відповідність між історико-географічними назвами земель та їхньою державною належністю на кінець 1937 р.
1 Наддніпрянщина та Слобожанщина
2 Східна Галичина та Західна Волинь
3 Північна Буковина та Південна Бессарабія
4 Закарпаття
А Польська Республіка
Б Чехословацька Республіка
В королівство Угорщина
Г Українська РСР
Д королівство Румунія
3. Встановіть відповідність між стислими характеристиками та іменами історичних діячів.
1 Вийшов з УСДРП і став головою Директорії УНР.
2 Перебував у Берліні, де мав офіційні зустрічі з кайзером Вільгельмом II.
3 Обстоювавав «радянську платформу», виступав за союз з більшовицькою Росією проти Антанти.
4 Перший голова Державного секретаріату, створеного Українською Національною Радою ЗУНР.
А Володимир Винниченко
Б Симон Петлюра
В Євген Петрушевич
Г Павло Скоропадський
Д Кость Левицький
4. Встановіть відповідність між іменами історичних діячів та їхніми стислими характеристиками.
1 Панас Любченко
2 Микола Скрипник
3 Павло Постишев
4 Станіслав Косіор
А Генеральний секретар ЦК ВКП (б) з 1922 року. До середини 1930-х років сконцентрував у своїх руках усю повноту державної влади, встановив режим терору, який досяг апогею в 1937–1938 рр.
Б Нарком освіти УСРР 1927–1933 рр. У 1933 р. звинувачений у «національних ухилах».
В У 1928–1938 рр. – генеральний (від 1934 – перший) секретар ЦК КП(б)У.
Г Виступив громадським звинувачувачем на процесі «СВУ», від 1934 до 1937 рр. – голова Раднаркому УСРР.
Д Секретар ЦК ВКП(б), член політбюро ЦК КП(б)У. На початку 1933 р. надісланий в Україну як особистий представник Сталіна з необмеженими повноваженнями.
5. Встановіть відповідність між іменами діячів культури 1921–1928 рр. та галузями, у яких вони працювали.
1 Лесь Курбас
2 Олександр Довженко
3 Микола Хвильовий
4 Михайло Бойчук
А образотворче мистецтво
Б кінорежисура
В театральна режисура
Г література
Д музика
6. Встановіть відповідність між міжнародно-правовими актами та назвами історико-географічних регіонів України, за якими вони ввійшли до складу різних держав.
1 Сен-Жерменський (1919 р.), Тріанонський (1920 р.) договори санкціонували включення до складу Чехо-Словаччини.
2 Увійшла до складу Польщі згідно з умовами Ризького миру. Рада послів Антанти 14 березня 1923 р. визнала частиною Польщі.
3 У 1920 р. в Парижі країни Антанти спеціальним протоколом за твердили фактичне загарбання Румунією.
4 За умовами Сен-Жерменського, згодом Севрського мирного договору 1920 р. передано Румунії
А Східне Поділля
Б Бессарабія
В Закарпаття
Г Східна Галичина
Д Північна Буковина
7. Установіть відповідність між іменами історичних діячів та словосполученнями, які їх стосуються.
1 Іван Боберський
2 Андрей Шептицький
3 Ілля Шраг
4 Кирило Трильовський
А Український національний музей у Львові; греко-католицька церква.
Б Фізкультурно-спортивне товариство «Сокіл»; перші підручники гімнастичних вправ і спортивних ігор.
В Фізкультурно-спортивна організація – «Січ» ; Українська бойова управа, Палата послів австрійської Державної ради.
Г Українська парламентська громада в І Державній думі Росії; Товариство українських поступовців.
Д Русько-українська радикальна партія; кілька тисяч наукових, літературних праць.
8. Установіть відповідність між датами та подіями.
А 1921 р. Б 1922 р. В 1924 р. Г 1925 р.
1 утворення СРСР
2 остаточний розгром махновців
3 прийняття Конституції СРСР
4 проголошення курсу на індустріалізацію
5 проголошення політики українізації.
9. Установіть відповідність між державами та містами України, що перебували в їхньому складі протягом 1920–1930 рр.
А Російська СФРР
Б Польща
В Чехо-Словаччина
Г Румунія
1 Чернівці
2 Ужгород
3 Львів
4 Кримська АСРР
5 Вінниця.
10. Встановіть відповідність між назвами документів та уривками з них.
1 І Універсал
2 ІІІ Універсал
3 ІV Універсал
4 Універсал Директорії УНР
А «Однині воєдино зливаються століттями одірвані одна від одної частини єдиної України — Західно-Українська народна Республіка (Галичина, Буковина та Угорська Україна) і Наддніпрянська Велика Україна. Здійснились віковічні мрії, якими жили і за які умирали кращі сини України».
Б «Не одділяючись від Республіки Російської і зберігаючи єдність її, ми твердо станемо на нашій землі, щоб силами нашими помогти всій Росії, щоб уся Республіка Російська стала Федерацією рівних і вільних народів».
В «Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від всієї Росії, не розриваючи з державою російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям».
Г «Ми звинувачуємо Раду в тому, що вона, прикриваючись національними гаслами, веде двозначну буржуазну політику, яка вже давно проявляється у невизнанні Радою Рад і радянської влади в Україні… Ця двозначна політика, що позбавляє нас можливості визнати раду як повноважного представника трудящих та експлуатованих мас Української республіки…».
Д «У справі земельній комісія, вибрана на останній сесії нашій, уже виробила закон про передачу землі трудовому народові без викупу, прийнявши за основу скасування власності і соціалізацію землі».
11. Установіть відповідність між заходами та їх змістом.
А «Ножиці цін»
Б «надзвичайні заходи проти куркуля»
В «куркульський саботаж»
Г «запаморочення від успіхів»
1 примушення селян здавати хліб за не вигідними для них цінами під загрозою покарання аж до конфіскації майна
2 встановлення завищених цін на промислові товари і відповідно заниження — на сільськогосподарську продукцію
3 маневр сталінського керівництва, коли був дозволений вихід із колгоспів з метою заспокоєння селян
4 конфіскація усіх запасів продовольства
5 масові каральні заходи, покарання, вжиті державними органами.
11 клас
12. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
1 Специфічний період у сільськогосподарській і біологічній науці й практиці, пов’язаний із проявом культу особи академіка АН УРСР Т. Лисенка, у результаті якого було припинено перспективні наукові дослідження;
2 ідеологічний наступ сталінського керівництва на радянську (у тому числі і українську) інтелігенцію в післявоєнний період;
3 депортація залишків українського населення Закерзоння на захід і північ Польщі з метою його асиміляції та знищення баз діяльності ОУН-УПА;
4 система заходів, спрямованих на встановлення радянської влади, побудову соціалістичного суспільства за економічною та політичною моделлю СРСР на західноукраїнських землях.
А. « Ждановщина »;
Б. «лисенкіщина»;
В. радянізація;
Г. Львівський собор;
Д. операція «Вісла».
13. Встановіть відповідність між назвами воєнних операцій Червоної армії за Другої світової війни та їхніми результатами та наслідками.
1 Корсунь-Шевченківська (січень-лютий 1944 р.)
2 Умансько-Ботошанська (березень-квітень 1944 р.)
3 Львівсько-Сандомірська (липень-серпень 1944 р.)
4 Східно-Карпатська (вересень-жовтень 1944 р.)
А Звільнено Ужгород, завершено визволення всієї території України.
Б Звільнено значну частину території Правобережної України і Молдови. Вихід на державний кордон СРСР з Румунією.
В Наймаштабніше оточення на той час військ противника, знищення 10 нiмецьких дивізій, що потрапили в оточення.
Г Звільнення території Київської та Житомирської областей, деяких районів Вінниччини та Рівненщини. Визволено Кіровоград.
Д Розгромлено 8 німецьких дивізій (серед них і дивізію «СС Галичина»), звільнено західні області України.
14. Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями
1 Шістдесятники
2 Дисиденти
3 Раднаргоспи
4 Колгоспи
А Підприємства, що створені шляхом об’єднання окремих селянських господарств для спільного господарювання на основі суспільних засобів виробництва та колективної праці.
Б Державні органи, що, в межах економічних адміністративних районів, здійснювали управління галузями промисловості та будівництва.
В Особи, які належать до покоління інтелігенції, що розпочала своє творче та громадське життя за часів «відлиги».
Г Державні підприємства у сфері сільського господарства, в яких усі засоби виробництва та вироблена продукція є державною власністю.
Д Особи, які відкрито виступали проти існуючих у тоталітарному суспільстві норм, офіційної ідеології й державної політики.
15. Співвіднесіть дати з подіями.
1 серпень 1991 р.
2 квітень 1985 р.
3 березень 1990 р.
4 листопад 1990 р.
А) початок «перебудови»;
Б) перші альтернативні вибори до Верховної Ради;
В) запровадження продажу товарів за картками споживача з купонами;
Г) Акт проголошення незалежності України;
Д) Декларація про державний суверенітет України.
16. Установіть синхронність подій історії України та всесвітньої історії.
1 Скасування унії з Ватиканом на Львівському церковному «соборі».
2 Суд у Львові над членами Української робітничо-селянської спілки (УРСС).
3 Публікація в журналі «Вітчизна» роману О. Гончара «Собор».
4 Обрання П. Шелеста на посаду Першого секретаря ЦК КПУ.
А Спорудження Берлінського муру.
Б Утворення Федеративної Республіки Німеччини.
В Проголошення Італії республікою.
Г Події в Чехословаччині, що отримали назву «Празька весна».
Д Убивство в Далласі президента США Дж. Кеннеді.
17. Установіть відповідність між подіями та прізвищами діячів
1. Утворення Української Гельсінської спілки
2. Відновлення виходу журналу «Український вісник»
3. Боротьба за права Греко-католицької церкви
4. Формування українського поетичного кіно
А.Й. Тереля
Б.В. Чорновіл
В. С. Хмара
Г.М. Руденко
Д.І. Миколайчук
18. Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями й термінами, які потрібно використовувати, характеризуючи їх.
1 Радянська модернізація (1929 – 1938 рр.)
2 Велика Вітчизняна війна (1941 – 1945 рр.)
3 Післявоєнна відбудова (1945 – початок 1950-х рр.)
4 Десталінізація (1953 – 1964 рр.)
А Реформа, раднаргоспи, культ особи, демократизація, реабілітація, «шістдесятники».
Б Холодна війна, голод, «ждановщина», радянізація, «безрідний космополітизм», операція «Вісла».
В П’ятирічка, колективізація, «закон про п’ять колосків», Голодомор, масові репресії, «розстріляне відродження».
Г «Розвинутий соціалізм», номенклатура, дефіцит, правозахисники, «самвидав», неосталінізм.
Д Мобілізація, евакуація, Голокост, «новий порядок», рух Опору, депортація.
19. Встановіть відповідність між галузями культури та іменами шістдесятників, які їх розвивали.
1 Історія
2 Поезія
3 Літературознавство
4 Образотворче мистецтво
А Василь Симоненко, Іван Драч, Ліна Костенко
Б Олена Апанович, Михайло Брайчевський, Олена Компан
В Алла Горська, Любов Семикіна, Галина Севрук, Панас Заливаха
Г Сергій Параджанов, Юрій Іллєнко, Леонід Осика
Д Іван Дзюба, Євген Сверстюк, Іван Світличний
20. Установіть відповідність між стислими характеристиками відомих діячів сучасної України та їхніми іменами.
1 Оперний співак. Протягом 1995–2003 брав участь у постановках «Метрополітен-опера» в Нью-Йорку. У репертуарі має понад 30 оперних партій, романси, українські, російські, італійські та іспанські пісні.
2 Футболіст, володар «Золотого м’яча» 2004 – призу, яким вшановують найкращого футболіста Європи; один з найрезультативніших бомбардирів єврокубкових турнірів за всі сезони, найкращий бомбардир збірної України за всю її історію.
3 Художній керівник Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка (від 2001 р.). Зіграв понад 100 ролей у кіно та більш ніж 50 на сцені.
4 Поет, прозаїк, перекладач, есеїст, творчість якого справляє істотний вплив на сучасний літературний процес в Україні та викликає жвавий інтерес у європейських читачів.
А Богдан Ступка
Б Володимир Гришко
В Олександр Пономарьов
Г Юрій Андрухович
Д Андрій Шевченко
21. Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та висловлюваннями, що були характерними для них.
1 «Післявоєнна відбудова»
2 «Відлига»
3 «Застій»
4 «Перебудова»
А «Той хто оволодіє кукурудзою, той зможе добитися піднесення у тваринництві. Той, хто займатиме щодо цієї культури консервативну позицію, буде викинутий життям з сідла…»
Б «Прискорення, гласність та «очищення» соціалізму від негативних нашарувань минулого. Ось головні завдання. Так вимагає час, іншої альтернативи для нас немає».
В «Зворотний бік буржуазного націоналізму – безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні перед буржуазною культурою і в низькопоклонстві перед іноземщиною…»
Г «Замість цивілізованого переходу до ринку варварськими методами відбувається первісне нагромадження капіталу. Відбувається тотальна криміналізація суспільного життя…»
Д «Основою партійного підходу розв’язання економічних проблем розвинутого соціалізму є незмінна вимога – все в ім’я людини, все для блага людини».
22. Встановіть відповідність між історичними діячами та їхніми стислими характеристиками.
1 Андрій Мельник
2 Роман Шухевич
3 Сидір Ковпак
4 Михайло Кирпонос
А З початком радянсько-німецької війни – заступник командира батальйону «Нахтіґаль». З листопада 1943 р. – головнокомандувач Української повстанської армії.
Б Від 1938 р. голова Проводу Українських Націоналістів. На початку 1940 р. після розколу ОУН залишився очолювати матірну ОУН. У роки окупації України обстоював ідею створення української незалежної держави, за що був ув’язнений в концтаборі Заксенгаузен.
В Командувач військ Київського особливого військового округу (з лютого 1941) і Південно-Західного фронту з початку Великої Вітчизняної війни, один з організаторів оборони Києва 1941 р.
Г Організатор партизанського руху на Сумщині в роки Великої Вітчизняної війни. Очолив «Карпатський» рейд партизанського з’єднання українськими землями, окупованими гітлерівською Німеччиною.
Д У вересні 1939 р. очолив польський похід Червоної армії, в результаті якого Західна Україна була приєднана до СРСР. Від початку радянсько-німецької війни – на високих військових посадах.
23. Установіть відповідність між датами та подіями.
1 16 липня 1990 р.
2 24 серпня 1991 р.
3 28 червня 1996 р.
4 28 листопада 2006 р
А Прийняття Конституції України.
Б Схвалення Декларації про державний суверенітет України.
В Прийняття Закону України «Про Голодомор 1932 – 1933 років в Україні».
Г Прийняття Акта проголошення державної незалежності України.
Д Підписання Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною та Російською Федерацією.