Завдання множинного вибору
(три правильні відповіді)
10 клас
1. Вкажіть особливості культурно-освітнього життя Української Держави Павла Скоропадського.
1 Розроблено план українізації школи та реорганізовано всі типи шкіл у єдину загальноосвітню трудову семирічну школу.
2 Засновано мережу загальнокультурних закладів та установ, зокрема Національний архів України, Національну бібліотеку України.
3 Націоналізовано й підпорядковано державним установам кінематографи, театри, бібліотеки, музеї.
4 Створено мобільні засоби політичної агітації — агітпоїзди, агітмайданчики, агітпароплави.
5 Створено Українську академію наук, засновано два державних українських університети — у Києві та Кам’янці-Подільському.
6 Ухвалено закон про обов’язкове вивчення української мови та літератури, а також історії та географії України в середній школі
7 Ухвалено закон про заснування УАПЦ
2. Які проблеми прагнув розв’язати Петро Столипін, запроваджуючи аграрну реформу?
1 Підвищити ефективність сільськогосподарського виробництва.
2 Передати поміщицькі землі у власність селян.
3 Пришвидшити збір із селян викупних платежів за наділені землі.
4 Розв’язати проблему аграрного перенаселення.
5 Конфіскація частини земель поміщиків для роздачі селянам.
6 Зміцнити соціальну опору політичного режиму на селі.
7 Надати селянам право особистої свободи, ліквідувавши їхню залежність від поміщика.
3. Якими були вимоги українського парламентського об’єднання «Трудова громада» в ІІ Державній Думі
1 Створення українських національних політичних партій.
2 Створення кафедр української мови та літератури й історії в університетах і в учительських семінаріях.
3 Автономії України у складі Російської імперії.
4 Приєднання українських земель Австро-Угорської імперії до складу Росії.
5 Зруйнування селянської общини й насадження на селі хутірського й відрубного господарства.
6 Восьмигодинний робочий день, охорона праці жінок і дітей, страхування на старість.
7 Створення в українських містах і містечках осередків «Просвіт».
4. Які явища та процеси характерні для України в роки революції 1905–1907 рр. у Російській імперії?
1 Поява українських періодичних видань.
2 Легалізація національних партій, відтак — пожвавлення їхньої діяльності.
3 Здійснення масових арештів та погроми прогресивних громадських організацій.
4 Заборона демократичних видань, різке звуження сфери вживання української мови.
5 Впровадження на більшій території України стану посиленої охорони.
6 Створення в українських містах і містечках осередків «Руського світу».
7 Вибори до І та ІІ Державних дум Росії, створення української думської громади
5. У яких твердженнях ідеться про Симона Петлюру?
1 Перший голова Генерального Секретаріату Української Центральної Ради
2 Ініціював підписання у квітні 1920 р. Варшавського договору між УНР та Польщею
3 Обстоював «радянську платформу», виступаючи за союз із більшовицькою Росією проти Антанти
4 У листопаді 1918 р. перебував у Берліні, де мав офіційні зустрічі з кайзером Вільгельмом II
5 Від листопада 1920 р. керував роботою уряду УНР за кордоном
6 Український військовий і політичний діяч, керівник куреня Українських січових стрільців, полковник Армії УНР
7 Громадсько-політичний і державний діяч, публіцист, член РУП і УСДРП, автор статті «Війна і українці», член Української Центральної Ради
6. У Четвертому Універсалі Центральної Ради йшлося про…
1 потребу скликання Всенародних Українських Установчих зборів; основні вимоги УЦР до Тимчасового уряду;
2 повноваження УЦР очолювати організацію державного ладу автономної України;
3 перетворення Генеральний Секретаріат на Раду Народних Міністрів, яка вповноважена продовжувати переговори з Центральними державами;
4 встановлення дипломатичних відносин з країнами Антанти
5 розпуск постійної армії та створення народної міліції; відсіч більшовикам;
6 проголошення самостійності та незалежності УНР як вільної суверенної держави українського народу;
7 зобов’язання УЦР подати Тимчасовому уряду на затвердження склад Генерального Секретаріатк як найвищого крайового органу управління.
7. У яких твердженнях ідеться про Павла Скоропадського?
1 Схилявся до зближення з більшовицькою Росією після поразки Німеччини в Першій світовій війні
2 У квітні 1918 р. на Всеукраїнському хліборобському конгресі був проголошений гетьманом України
3 Схилявся до зближення з Антантою після поразки Німеччини в Першій світовій війні
4 Скасував закони й розпорядження Центральної Ради та Генерального Секретаріату
5 Здійснював заходи, спрямовані на зросійщення української освіти, науки, культури
6 Організатор збройного виступу самостійників, які прагнули примусити Центральну Раду проголосити незалежність України
7 Здійснював заходи, спрямовані на українізацію української освіти, науки, культури
8. У яких твердженнях ідеться про Володимира Винниченка?
1 Схилявся до зближення з Антантою, задля зміцнення незалежності УНР вдавався до заходів зі створення регулярної армії
2 У лютому 1919 р. вийшов з УСДРП і став головою Директорії УНР
3 Очолював Український національний союз, керував виступом проти гетьмана П. Скоропадського
4 З початку січня 1919 р. очолив загони, що боролися проти денікінців, військ Директорії та Антанти
5 Автор оповідань, романів і повістей, двох десятків п’єс, які ставили на сценах Берліна, Москви, Праги, Рима
6 Схилявся до зближення з Німеччиною, задля зміцнення незалежності УНР вдавався до заходів зі створення регулярної армії
7 Один із засновників Української соціал-демократичної партії (УСДП)
9. Які з тверджень характеризують суспільно-політичне та релігійне життя радянської України в 30-х рр.?
1 Антирелігійна пропаганда та переслідування церковнослужителів.
2 Самостійність компартійних і радянських органів влади УРСР у розв’язанні проблем
економічного та політичного життя.
3 Кадрова стабільність, відсутність помітних змін у керівництві всіх рівнів.
4 Заборона на суміщення партійних та радянських посад.
5 Цілковитий контроль з боку компартійних і радянських органів за всіма сферами життя.
6 Чистки «старої більшовицької гвардії», вищих військових кадрів і всіх інакодумців.
7 Саботаж населенням України політики радянської влади.
10. Які з тверджень характеризують суспільно-політичне становище в українських землях у складі Польщі в міжвоєнний період?
1 ОУН прагнула демократичним шляхом домогтися незалежності та соборності України.
2 Польський уряд гальмував розвиток народної освіти, перетворював українськомовні школи в «утраквістичні» (двомовні).
3 КПЗУ виступала ініціатором консолідації всіх національних сил.
4 Підтримка основною частиною населення центристської політичної сили – УНДО.
5 Польський уряд сприяв розвитку народної освіти, перетворював українськомовні школи в «утраквістичні» (двомовні).
6 Легальність політичних партій, діяльність яких не суперечила польському законодавству.
7 Отримання українцями широких національно-культурних прав та високих адміністративних посад в державних органах влади.
11. У яких твердженнях ідеться про Євгена Петрушевича ?
1 Перший голова Державного секретаріату, створеного Українською Національною Радою ЗУНР
2 Голова Центрального військового комітету у Львові, від листопада 1918 р. командувач збройних сил ЗУНР, згодом – державний секретар військових справ ЗУНР
3 Член Директорії УНР згідно з ухвалою Трудового конгресу України в Києві
4 Як голова Українського Національного Союзу відігравав провідну роль в організації протигетьманського повстання
5 Голова Української Національної Ради, яка проголосила створення на українських землях Австро-Угорщини української держави
6 Очолював Український національний союз, керував виступом проти гетьмана П. Скоропадського 7Організатор збройного виступу самостійників, які прагнули примусити Центральну Раду проголосити незалежність України
7 Організатор збройного виступу самостійників, які прагнули примусити Центральну Раду проголосити незалежність України
11 клас
12. Укажіть терміни, які характеризують явища та процеси, що відбувалися за доби «відлиги».
1 ринкова економіка
2 шістдесятники
3 пенсійна реформа
4 експорт зерна
5 «ждановщина»
6 десталінізація
7 гласність
13. У яких твердженнях ідеться про Семена Тимошенко ?
1.Командувач військ Київського особливого військового округу (з лютого 1941) і Південно-Західного фронту з початку Великої Вітчизняної війни, один з організаторів оборони Києва 1941 р.
2.Український радянський військовий і державний діяч, генерал-майор, учасник Великої Вітчизняної війни, командир Путивльського партизанського загону, пізніше — з’єднання партизанів
3.Радянський воєначальник, Маршал Радянського Союзу, двічі Герой Радянського Союзу. Народний комісар оборони СРСР.
4.У вересні 1939 р. очолив польський похід Червоної армії, в результаті якого Західна Україна була приєднана до СРСР.
5.Радянський військовий діяч, Герой Радянського Союзу, учасник Великої Вітчизняної війни, командир радянського партизанського загону, пізніше — Чернігівсько-Волинського з’єднання партизанів.
6.З березня 1843 року і до кінця війни був представником Ставки Верховного головнокомандування
7.За успішне проведення військових операцій і координацію дій фронтів Семен Тимошенко був нагороджений званням Героя Радянського Союзу (4 червня 1945).
14. Укажіть особливості розвитку промисловості в 1946–1950 рр.
1 Надання США кредитів Радянському Союзу згідно з планом Маршалла.
2 Матеріальна зацікавленість робітників у розвитку виробництва та якості продукції.
3 Першочергова відбудова підприємств важкої промисловості, машинобудування та енергетики.
4 Здійснення відбудови на основі прогресивних технологій повоєнного часу.
5 Розвиток промисловості здебільшого здійснювався за рахунок викачування ресурсів із сільського господарства.
6 Активне впровадження в буденне життя населення досягнень науково-технічного прогресу.
7 Вплив ідеологічного фактора: соціалістичні змагання, рухи передовиків і новаторів.
15. У яких твердженнях ідеться про Степана Бандеру?
1 Працював в уряді П. Скоропадського, ініціював створення (разом з В. Липинським, В. Шеметом) Партії хліборобів-демократів.
2 У червні 1934 р. заарештований, згодом засуджений за організацію терористичних актів; у вересні 1939 р. звільнений з тюрми.
3 У 1929 р. на першому конгресі українських націоналістів у Відні був обраний головою проводу тільки-но створеної Організації українських націоналістів.
4 Після звільнення з нацистського концтабору у 1944 р. через постійну загрозу арешту був змушений змінювати місцеперебування. Вбитий у Мюнхені агентом КДБ.
5 Після відмови скасувати акт відновлення Української держави, проголошеного у Львові, ув’язнений у концтаборі Заксенгаузен.
6 Від осені 1943 р. очолив УПА.
7. У липні 1944 р. на підпільному І Великому зборі УГВР обраний Головою Генерального секретаріату Української Головної Визвольної Ради (УГВР).
16. Укажіть особливості розвитку промисловості в 1946–1950 рр.
1 Надання США кредитів Радянському Союзу згідно з планом Маршалла.
2 Матеріальна зацікавленість робітників у розвитку виробництва та якості продукції.
3 Першочергова відбудова підприємств важкої промисловості, машинобудування та енергетики.
4 Здійснення відбудови на основі прогресивних технологій повоєнного часу.
5 Розвиток промисловості здебільшого здійснювався за рахунок викачування ресурсів із сільського господарства.
6 Активне впровадження в буденне життя населення досягнень науково-технічного прогресу.
7 Вплив ідеологічного фактора: соціалістичні змагання, рухи передовиків і новаторів.
17. Які твердження характеризують явища та процеси соціально-економічного життя УРСР за доби «відлиги»?
1 Втрата значення особистого господарства через зростання обсягів виробництва сільськогосподарської продукції в колгоспах.
2 Відтік молоді з села позитивно позначився на темпах зростання промислового виробництва, але підривав сільське господарство
3 Великі присадибні ділянки і наявність великої рогатої худоби у робітників та службовців радгоспів були перешкодою розвитку радгоспного виробництва.
4 Встановлення державної системи пенсійного забезпечення колгоспників: право на пенсію чоловіки одержували у віці – 60 років, а жінки – 55.
5 Влада не наважилася поширити паспортну систему на все населення сільської місцевості, проте істотно послабила паспортний режим.
6 Зменшення матеріальної зацікавленості колгоспників, скорочення державних асигнувань на потреби села.
7. Відтік молоді з села позитивно позначився на інтенсифікації сільського господарства.
18. У яких твердженнях ідеться про Петра Шелеста?
1 Нагороджений чотирма Зірками Героя Радянського Союзу та Героя Соціалістичної Праці
2 Став першим секретарем ЦК Компартії України за часів перебування Л. Брежнєва на посаді першого секретаря ЦК КПРС
3 Сприяв українізації закладів освіти і засобів масової інформації в УРСР
4 Розкритикований на політбюро ЦК КПРС за «недоліки в справі інтернаціонального виховання трудящих»
5 Автор праці «Приєднання чи возз’єднання?»
6 Автор праці «Україна наша радянська»
7 Радянський і партійний діяч, підпорядковував економічні інтереси України союзним потребам, намагався приховати Чорнобильську катастрофу.
19. Вкажіть поняття й терміни, які стосуються доби «застою»
1 лібералізація
2 «розвинутий соціалізм»
3 десталінізація
4 самвидав
5 гласність
6 «розстріляне відродження»
7 «маланчуківщина»
20. Оберіть основні положення політичної програми Народного руху України в 1989
1.знищення осередків КПРС на території України
2.вивід радянських військ з Афганістану
3.сприяння процесу перебудови в Україні
4.сприяння демократизації суспільства
5.вихід України зі складу СРСР і побудова незалежної української держави
6.розвиток української національної культури
7.вступ України до Європейського Союзу і НАТО
21. Укажіть причини невдач Червоної армії в перший період радянсько-німецької війни.
1 Розрахунок на воєнну підтримку військ союзників – Великобританії та США.
2 Хибна оцінка радянським керівництвом військово-політичної ситуації.
3 Брак досвіду та кваліфікації керівного складу армії СРСР.
4 Відсутність у радянського керівництва інформації про підготовку нападу на СРСР.
5 Фактор раптовості нанесення першого удару.
6 Перехоплення німецькою розвідкою плану оборони СРСР на випадок воєнних дій.
7 Розрахунок на воєнну не підготовку військ Німеччини до війни
22. У яких твердженнях ідеться про Бориса Патона?
1 Руководитель Института сварки, который ныне носит его имя. Герой Социалистического Труда, лауреат Сталинской премии.
2 . Доктор технических наук, дважды Герой Социалистического Труда, первый в истории Герой Украины.
3 П’ять десятиліть (від 1962 р. й до сьогодні) очолює Національну академію наук України – вищу наукову установу України
4 Першим у СРСР здійснив протезування мітрального клапана серця (1963 р.), а згодом уперше у світі застосував антитромботичні протези серцевих клапанів
5 В Інституті електрозварювання, який очолив цей учений, у другій половині 1950 х років винайдено спосіб дводугового швидкісного зварювання труб великого діаметра для магістральних нафто- і газопроводів
6. Під керівництвом цього вченого розроблено найбільший у світі чотиримоторний транспортний літак Ан 124 «Руслан» (перший рейс відбувся 09.01.1986 р.)
7. Створив наукову школу в галузі теоретичної кібернетики; заснований ним Інститут кібернетики НАН України (1962 р.) сьогодні носить його ім’я
23. У яких твердженнях ідеться про Сидора Ковпака?
1 Очолив Український штаб партизанського руху (УШПР)
2 Організатор партизанського руху на Сумщині в роки Великої Вітчизняної війни
3 Очолив «визвольний похід» Червоної армії, в результаті якого Західна Україна була приєднана до Радянського Союзу
4 Командував військами Київського військового округу і організував оборону Києва в 1941 р.
5 Очолив Карпатський рейд партизанського з’єднання українськими землями, окупованими гітлерівською Німеччиною
6 Український політичний і військовий діяч, один із організаторів Карпатської Січі
7 Командувач військ Київського особливого військового округу (з лютого 1941) і Південно-Західного фронту з початку Великої Вітчизняної війни, один з організаторів оборони Києва 1941 р.