США у першій половині ХІХ ст. Громадянська війна у США

США у першій половині ХІХ ст

США_карта

Мета уроку:

1)     При вивчені теми забезпечити засвоєння учнями основних ії питань:

  • Особливості соціально-економічного розвитку США
  • Громадянська війна в США
  • Реконструкція Півдня США

2)    Продовжити роботу над розвитком у школярів умінь та навиків роботи з підручником.

3)    Обучати учнів умінню аналізувати, порівнювати, самостійно робити висновки.

4)    Виховувати учнів у дусі національної свідомості та гідності.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • Розбиратися в особливостях соціально-економічного та політичного розвитку США в 19 столітті
  • Визначити причини, хід та результат Громадянської війни в США в1861 – 1865 рр.
  • Пояснювати терміни: «аболіціонізм», «гомстед», «реконструкція», «доктрина Монро», «плантаційне рабовласницьке господарство».
  • Розповідять про роль політичних лідерів у зазначений період.
  • Встановлювати причино-наслідкові зв’язки.
  • Робити логічні висновки.

Наочність та обладнання:

  • Презентація «США в XIX ст. Громадянська війна».
  • Підручник Я. М. Бердичевського, І. Я. Щупана, Л. В. Морозова «Всесвітня історія. 9 клас».

Основні терміни і поняття уроку, дати, персоналії:

  • Аболіціонізм – суспільний рух, спрямований на  скасування        рабства негрів в США.
  • Гомстеди – ділянки землі на Заході США, що надавалися      кожному американці, які з часом переходили в його власність
  • Реконструкція – система заходів для реорганізації  управління                                    південними штатами і ліквідація наслідків рабовласництва
  • Плантаційне рабовласницьке господарство – велике землевласницьке господарство, що спеціалізувалося на вирощуванні технічних і продовольчих культур із використанням праці рабів
  •  «Доктрина Монро» — «Америка для американців» — ідея проголошення обох частин американського континенту зоною, закритою для європейської колонізації.
  • Авраам Лінкольн – президент США (1861 – 1865 рр.). Скасував рабство в США
  • 1828 р. – заснування Демократичної партії в США.   
  • 1854 р. – заснування Республіканської партії в США
  • 1861 – 1865 рр. – Громадянська війна в США
  • 20 травня 1862 р. – ухвалення закону про гомстеди
  • 1січня 1863 р. – відміна рабства в США.
  • 1865 – 1877 рр. – реконструкція Півдня США

Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда.

  • Назвіть дату війни за незалежність американських колоній проти Англії   (1775  – 1783 рр.)
  • Коли в США відзначають День Незалежності?                      (4 липня 1776 р.)

Мотивація навчальної діяльності.

У ч и т е л ь. У ході вивчення теми, ми спробуємо розібратися з такими питаннями як :

  •  Який шлях історичного розвитку є найбільш, на ваш погляд, ефективним: революційний чи еволюційний ?
  •  Громадянську війну в США ще називають другою революцією.

Згодні ви з цим твердженням чи ні?

Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.

У ч и т е л ь. Під час пояснення вчителя і роботи з підручником (ст. 150 -152) сформулюйте причини громадянської війни в США.

США_схема

США_схема2

 Громадянська війна у США

 Напередодні громадянської війни. У 1828 р. утворилася Демократична партія, яка виступала за зміцнення влади штатів і захищала інтереси багатих плантаторів Півдня. У 1854 р. в Чикаго було створено Республіканську партію. ЇЇ першим лідером став Авраам Лінкольн. Республіканців підтримували фермери, підприємці та наймані робітники Півночі й Заходу. Ставлення обох партій до проблем рабства було рідним. Демократи вважали, що кожний штат має сам вирішувати чи дозволяється на його території рабство. Республіканці не вимагали негайного скасування рабовласництва, однак виступали за його непоширення на нових землях Заходу. У 1861 р. президентом США було обрано лідера Республіканської партії Авраама Лінкольна. Перемога республіканців на президентських виборах означала втрату плантаторами всієї повноти влади і стала сигналом до відокремлення Півдня від США. У лютому 1861 р. утворилася Конфедерація Американських Штатів з 11 рабовласницьких штатів Півдня, що оголосили про вихід зі складу США. Своїм президентом вони обрали Джефферсона Девіса, а столицею проголосили місто Річмонд у Віргінії.

США_карта2

Р о б о т а  з  п і д р у ч н и к о м.

Протягом 5 хвилин учні опрацьовують текст підручника (ст. 150-152) і готують відповідь на запитання.

  • Загострення протиріч між системою найманої праці і системою рабства
  • Загострення боротьби між Північчю і Півднем за західні землі і політичну владу в державі
  • Загроза відокремлення Півдня від Півночі

Під час Громадянської війни відбулося близько 2000 битв. Ця війна була  найбільшою за масштабом людских втрат серед усіх воєн, де брали участь США. (Загинули 618 тис. осіб, дістали поранення 375 тис. осіб)

США_схема3

США_схема4

 

США_схема5

 

США_схема6

 

У ході пояснення вчителі й роботи з підручником (ст.153-155) заповните таблицю й дайте відповідь на питання: «Результати і значення перемоги Півночі в громадянської війні ?»

США_схема7

  • Збереження єдності країни
  • Ліквідація рабства
  • Перехід до політичної та економічної влади в США буржуазії Півночі

Таким чином, перемога Півночі у громадянській війні відкрила можливості для розвитку ринкової економіки, сприяли виходу країни не передові позиції у світі

Наслідки війни:
1. Об’єднання розрізнених штатів в єдину державу під політичним керівництвом великої буржуазії Півночі.
2. Перехід влади від плантаторів-рабовласників Півдня до великої буржуазії Півночі.
3. Скасування рабства.
4. Повільний розвиток капіталізму у сільському господарстві.
5. Бурхливий розвиток промисловості на Півдні (80-ті роки ХІХ ст.).
6. Посилення колонізації Заходу.
7. Розшарування фермерів.
8. Перетворення США на передову, розвинену країну світу

США_схема8

                       Узагальнення та систематизація знань

У ч и т е л ь.  Сьогодні на уроці ми познайомилися з історією США в 19 столітті.               Давайте обговоримо наші проблемні питання:

  •  Який шлях історичного розвитку є найбільш, на ваш погляд, ефективним: революційний чи еволюційний ?
  •  Громадянську війну в США ще називають другою революцією.

         Згодні ви з цим твердженням чи ні? 

Домашнє завдання.

  • Всесвітня історія. 9 клас, ст. 146 – 155 (опрацювати, усне).

Авраам Линкольн

 

Запись опубликована в рубрике Сторінки Американської історії. Добавьте в закладки постоянную ссылку.